Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

lørdag den 4. august 2012

Krig

Jeg synes, at det er forkert at lade mennesker - mennesker - gennemgå, hvad folk på asylcentre gennemgå. De er flygtet fra et land i krig. De skal selvfølgelig have en god behandling. Der er dem af dem, der er så desperate, at de "får" post traumatisk stress syndrom, så de mere eller mindre er "berettiget" til at blive. Men dem, der virkelig har gennemgået et helvede for at komme hertil - de burde ikke blive behandlet sådan. 

Set i det lys; folk som mig siger "Det er umenneskeligt", mens jeg ved ikke hvor mange danskere bor på gaden, og ville give mere end deres højre arm for at få lov til at bo på et asylcenter. Men der er så meget angst indbygget i flygtningene. Nogle af dem er blevet udsat for tortur, enten psykisk eller fysisk. Andre har set deres børn blive skudt af "politiet" i det land, de flygter fra. Børn har måske set deres forældre blive voldtaget, skudt og smidt i en bunke med andre lig. Børn er måske selv blevet voldtaget.

Jeg synes at det er forståeligt, at de skal have det godt her, mens deres sag bliver behandlet. I går så jeg en del af et talkshow på Youtube. En mand sagde, at han tænkte på, om 911 var et "inside job" fra CIAs side, fordi folk i regeringen blev helt skøre i hovedet når man spørger ind til 911. Han sagde, at den amerikanske befolkning bliver brødfødet med informationer om ting, der får nationen i oprør, og sender deres tropper i krig. På trods af, at det er omstændigheder, de selv har skabt. Som han sagde, har regeringen løjet om mange ting, så hvorfor ikke denne? Han blev mere eller mindre latterliggjort. Men hvorfor? Fordi han tillader sig at stille spørgsmål? Jeg synes at det er mere end fair, og jeg tror, at han har fat i noget.

Ja. De mellemøstlige lande er meget vrede på os i den vestlige verden. Jihad og alt det dér. Men... Hvis I var blevet "framed" for noget, I ikke havde gjort, og derefter blev overfaldet og halvdelen af befolkningen slået ihjel - ville I så ikke blive vrede og komme med et modangreb? Jeg snakker ikke om 911. Jeg ville selv blive temmelig vred. Muhammedtegningerne bragte alle de mellemøstlige lande i oprør. De brændte vores flag. Vi blev forargede og pissesure. Men hvis de kun har fået lort fra os... 

Danmark er i U.S.A.s hule hånd. Siger de "krig", så står vi der straks med alle vores tropper. Og hvis der vitterligt ER grund til at tro, at Mellemøstens magthavere er gået i krig mod os, er det ret essentielt at spørge os selv: "Hvorfor?" Hvis der vitterligt ER grund il at tro, at det er Vesten selv, der uopfordret har startet krigen, ja, så er det også essentielt at spørge os selv: "Hvorfor?" 

Mange fremmede her i Danmark bliver verbalt overfaldet, og de fatter ikke en brik, for de forstår ikke vores sprog. Nogle af dem gør et forsøg, nogle et succesfuldt forsøg, på at lære vores sprog, mens andre stædigt holder fast i deres modersmål. Nogen af dem vil blive tævet, andre vil blive samlet op af bander, og der vil blive udspillet en krig mellem de eksisterende bander, der skal pisse deres territorier af, de skyder hinanden, tæver hinanden og alverdens andre ting. Selv her, hvor jeg bor, er der bander med medlemmer af udenlandsk herkomst.

Folk siger "Det er forældrenes skyld" - men er det egentlig ikke mere os selv, der har svigtet, og burde have hjulpet dem til at få en god start på deres nye liv, i stedet for at smide dem ind i betonblokke og lade dem lære Danmark at kende på egen hånd?

Jeg synes, at vi håndterer de her sager forkert.
Ja, det synes jeg, selvom jeg stemmer (når jeg stemmer) DF.

Men tænk over, hvad ham gutten sagde: Er det virkelig Mellemøsten, der startede den krig?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar