Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

søndag den 4. november 2012

Bare fordi jeg kan

Ja. Jeg sidder her nu, har spist, levnet over halvdelen og jeg har set noget Wikke & Rasmussen.  Min mor kommer i morgen. Bare lige et visit. Hyggeligt nok. Jeg glæder mig til at se hende, selvom hun af og til er ret ussel. Det er alle vel. Det er jeg også selv. I stor grad. Jeg ser frem til en gåtur senere. Det bliver hyggeligt. I morgen eller på tirsdag sidder jeg med 1.200 kroner i hånden, og skal tage stilling til, hvornår jeg vil ud at købe Renés gave. Jeg havde regnet med sidst i november. Men nu bliver det først i november i stedet for. Det går vel også nok. Så er jeg sikker på at få det. Jeg har lavet en aftale med min svigerfar, han skal bare vide hvornår, og så finder vi ud af det. Jeg skal også lige have skrevet adressen ned på papiret med navne og varenumre. 

Jeg sidder og lytter til Type O Negative, og det er skønt. Jeg havde glemt, hvor rent Peter egentlig kunne synge. Jeg synes ofte, at rock- og metalsangere og -sangerinder har sådan en lidt ru, hård kant på deres stemme. At de næsten sætter en ære i det. Forstår I? Men Peter lyder helt anderledes. Altså... Ikke hele tiden, men som oftest. Helt rent, ingen ru stemme eller rå kant. Det havde jeg ikke lagt mærke til før jeg hørte "Everything Dies" her forleden. Men okay; man kan jo finde nye detaljer ved musik hele tiden. Jeg har udnævnt Marilyn Manson som The King - Elvis må være kronprinsen nu, for Marilyn Manson er uden sammenligning (med andre levende mennesker) The King. I kan bare svine mig, hvis I er fans af Elvis, det er OK - men jeg bøjer mig aldrig. Marilyn Manson har ikke altid været The King, men han er blevet det igennem årene, efterhånden som hans stemme er blevet ældre og har udviklet sig.

René vil installere Windows 8 på min computer. De har et eller andet tilbud på Microsofts hjemmeside, hvor man kan købe Windows 8 totalt billigt, under 250 kroner, hvis man allerede har et Windows-program installeret på sin PC. Dvs. at det nok kun går ned til XP. Men jeg ved det ikke. Så "jeg" har købt Windows 8 til under 250 kroner, og har af Microsoft fået tilsendt en kode pr. e-mail, som jeg skal bruge, når jeg installerer styresystemet. Det er faktisk ret smart, synes jeg - og overdrevet billigt. Angiveligt skulle det være for at komme piratkopiering til livs, for ingen gider at downloade noget ulovligt og installere det på deres maskine, hvis de kan få det for under 250 kroner, og det så samtidig er lovligt. Det er smart. De kommer derfor til at vinde en del penge på det, for der er jo mange, der downloader styresystemer fra nettet og installerer på deres PC, fordi de ikke vil bruge 1.500 kroner (eller deromkring) et originalt styresystem koster. Jeg kan ikke huske, hvad vi gav for Windows 7. Nå, men altså,  de kommer jo til at tjene penge på det, så det er en meget smart idé. Godt udtænkt. Jeg har koden liggende i Outlook, og det hele er klart til at blive installeret. Det venter bare på René. Jeg har endda flyttet alle de filer, jeg havde liggende på skrivebordet, ind på D-drevet. René sagde godt nok, at han vil tage en kopi af C-drevet inden han sletter det, men jeg vil gerne være HELT sikker på, at mine filer bliver gemt. De er vigtige, synes jeg.

Jeg overvejer at gå i bad, men jeg har besluttet mig for at vente til i morgen, så der kan blive luftet ud, og så vi ikke behøver at bruge affugteren. Det er bare en strømsluger uden lige! Jeg mener; den er rar at have, men den koster en formue i strøm. Men det går som nok.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar