Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

lørdag den 17. november 2012

"Og det hemmelige kodeord er...?"

Rikke: "Hej mor, jeg er blevet inviteret til fødselsdag i den weekend, hvor vi skal holde jul, så kan du ikke sige præcis hvilken dag, I har tænkt på?"
Mor: "Jamen øh... Vi holder ikke jul."
Rikke: "Okay?"
Mor: "Ja, Mark og Anja sidder alene juleaften, så vi tager derind i stedet for."

- Mark er min bror. Han og hans hustru Anja skulle holde jul med Anjas familie, som så åbenbart er bakket ud. Normalt har mine forældre deres børnebørn en weekend, og så holder vi jul dér.  Men nu skal vi så ikke holde jul alligevel. Fair nok, det var ikke lysten, der drev værket. Men at de ikke lige ringer og siger "hey, forresten..." - jeg skal fucking selv finde ud af det! Hvad nu, hvis jeg havde holdt den weekend fri for at holde jul, og de så bare ikke skulle lave noget? Selve juleaften er jo ligegyldig, for der er jeg hos mine (pålidelige) svigerforældre, det er også ligegyldigt med min mor og far. Men at de ikke bare åbner kæften og siger det - det gør mig VRED. Jeg snakkede med min mor om det i går! I går! Men hvis jeg ikke siger koden: "Jul hos jer", kan man åbenbart ikke få dørene op. Det er fandeme for åndssvagt. Jeg bliver mere og mere indebrændt.

Lige nu hader jeg mine forældre.
OG min farmor. For hun har heller ikke sagt noget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar