Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

onsdag den 21. november 2012

Parterapi... Vi prøver uden

René går amok. Alt, hvad jeg siger, bliver lavet om. Så snerrer jeg, så er jeg spydig, så skælder jeg ud... Og jeg opfatter det slet ikke sådan, jeg mener at han helt seriøst mistolker mit toneleje. For jeg kan slet ikke genkende det dér. Men han siger det samme om mig. Og jeg synes at HAN er spydig, snerrer og skælder mig ud. Det er simpelthen rent kaos her. Jeg ved ikke, hvordan vi skal komme ud af den dumme cirkel. Vi plejer at komme videre ved at snakke om tingene og så tage det derfra. "Hey. Det sårer mig, for det er ikke med vilje at jeg stillede toastbrødet på det forkerte bord, jeg gjorde det ikke for bevidst at irritere dig. Jeg glemte det." Så snakker man om det. Alt andet er sgu latterligt. Lige nu føler jeg, at René skal stige lidt i den medicin, han får mod depression. Så må jeg konferere mit problem med KBJ. Andet er der vist ikke helt at gøre.

Vi har været her før. Når vi bider af hinanden konstant. Det er ikke ok, og vi må ud af det igen. Vi har klaret det før, og vi klarer det igen. Der skal bare lidt mere kommunikation imellem os. Det er jo også noget af det, vi bygger vores forhold på. Kærlighed og kommunikation (og ærlighed). Derfor har vi taget en snak om det, og vi er blevet enige om, at vi skal sige til hinanden hvis den ene eller anden snerrer, hvis et simpelt spørgsmål  får en af os til at hidsige og gå i forsvarsposition. I ved. Tale om tingene MENS de sker, og ikke lade dem bygge sig op over flere dage. Snakke roligt om tingene uden at hidse sig op, når det er en ligegyldig ting, der gør os vrede.  Det har vi klaret før, og det kan vi godt igen. Og det prøver vi, for ellers skal René stige i medicin, jeg er nødt til at have en samtale med KBJ om, hvad der kan gøres med mig. Grunden til, at René får den dér medicin er, at han sygt hidsig, og ikke kan kontrollere det. Det var derfor jeg skaffede ham en psykiater, der så valgte at sætte ham på medicin. Jeg vil helst undgå at tage mere medicin. Så hvis vi kan skabe vores egen, private og selvopfundne parterapi, så skal det nok gå!

Jeg er fuld af gode forventninger!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar