Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

lørdag den 24. november 2012

Problematisk problem

Ja! Ja, for pokker! Jeg har fundet ud af, hvad de unger skal have! Tænk engang, og så var det endda så let! Bedre bliver det ikke. Jeg synes bare at jeg har ramt lige præcis hvor jeg skal. Iben får "Balladehistorier" (bog) og "Vinden i piletræerne", både som bog og dvs. Mads skal starte i skole til næste år, tror jeg, så han skal klart have en blikmadkasse med Yoda fra Star Wars, samt en drikkedunk fra Star Wars. De må få for 300 kroner hver, og hvis jeg kan finde den Star Wars væglampe, som jeg gerne vil købe til Mads, får de for præcis 300 kroner hver. Så kan det ikke gøres bedre! Haha! Genialt. Og det var jo hurtigt, jeg fandt på dem.

Og så er der opstået ret problematisk problem i mit liv, som jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal overvinde. Mit vidunderlige headset, som jeg har fået af René, får mine ører til at producere KÆMPE mængder ørevoks. Jeg renser øret med et papirlommetørklæde, bare sådan "uden på" og ikke med en vatpind, men bare overfladisk. Så tager jeg headsettet på, og dejligt nok, 3 timer senere, kan jeg gøre det igen, fordi ørerne er begyndt at klø. Og 3 timer senere, og 3 timer senere... Jeg er næsten sikker på, at det er headsettet, for det er med lukkede kopper (undskyld, jeg ved ikke, hvad det hedder), så de sidder rundt om øret, og selve lyden kommer ud inden for gummikoppen.  Det eneste andet headset jeg har, er med ledning - det headset, jeg taler om, er trådløst. Det er virkelig en bitch. Suk. Men sådan er det jo bare. Enten må jeg leve med et headset med ledning, og med det trådløse når jeg skal lave mad eller vaske op, ellers må jeg leve med uanede mængder ørevoks. 

Jeg skal tjekket BR ud her i Køge, det vil jeg gøre på lørdag eller søndag. Hvilken dag er den første december? Det er en lørdag, er det ikke? Jo, lørdag den 1. december. Der, hvor man bliver mast halvt ihjel af folk, der skal købe julegaver... Suk. Måske man skulle søge om bevilliget overtræk og købe det på fredag? Nårh.. Det er dér, folk får penge. Men så på torsdag? Torsdag er en meget god dag at kaste sig ud i at købe gaver i en butik som BR, er det ikke? Dagen før lønningsdag, ingen har nogen penge. Men det har jeg, og jeg er set for the kill. Jeg går målrettet ind i BR og hiver det ud, jeg skal have hvorefter jeg forlader butikken igen (efter jeg har betalt). Derefter går jeg i Fona og bestiller dvd'en hjem, og så går jeg hjem og bestiller bøgerne. Og så er MIN families juleærinder klaret! Så må vi ordne Renés families juleærinder, når de får ønskelisterne i orden. Deres ønsker plejer at komme midt i december, men min svigermor hjælper, har vi aftalt. Jeg må hellere huske hende på det.

Jeg er nødt til at smutte nu - opvasken skal tørres af. Jonna kommer i morgen. Cool. Vi er ikke gået i gang med bogmærket endnu, og jeg tror, at det er droppet igen. I hvert fald medmindre jeg laver et i morgen. Men så bliver det af papir - eller hvidt karton - for jeg har ikke sådan rigtig råd til at købe fancy ting. Haha. Engang imellem er det enkle måske også godt?

3 kommentarer:

  1. Måske en hits for kids CD? Dem er der mange børn, som godt kan lide, selvom det ikke er børnesange der er på! Men der er også nogle voksne, der hører dem, kan fx selv rigtig godt lide hits for kids. Kan se du godt kan lide musik, så tænkte på om du selv har hits for kids?

    SvarSlet
  2. Det er en god idé. Sidst nogen snakkede med hende, var hun vild med Rasmus Seebach. Hun får en iPhone også, så jeg kan på ingen måde hamle op med det. Overhovedet. Jeg overvejer at give hende penge. Det ønskede hun sig i fødselsdagsgave... 8 år. Tænk at have alt. Tænk at skulle tvinges til at kigge i legetøjskatalogerne for at finde på noget, man mangler. Jeg ringer til min svigerinde og spørger, hvad jeg skal købe.

    SvarSlet