Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

mandag den 28. januar 2013

45 flasker og perfektion

Jeg hader det. De sidste dage i måneden, hvor alle pengene er brugt op, og man ikke har mere end 17 kroner på kontoen, men skal bruge 43 kroner. Og jeg hader, at jeg er nødt til aflevere flasker for at få råd til at købe ind de sidste dage. Vi har en million flasker til 3 kroner stykket, men alligevel? Nej. Vi har ikke en million flasker. Eller 2 millioner. Vi har 45 flasker.Vi kan sagtens klare os fra i dag til og med onsdag. Sagtens. Det pinlige består i, at vi skal aflevere flasker for at det kan lade sig gøre. "Lad være være med at drikke så meget sodavand" Jer, der siger det (højst sandsynligt alle), burde tænke på jeres last. Alle mennesker har en last. Nogen ryger, nogen besøger McD for tit, nogen drikker for meget kaffe, nogen elsker rødvin, andre elsker coke... Jeg elsker den billige cola light fra Coop. Normalt er det en Superbrugsen og Kvickly vare, men for en sjælden gang har vi set den hos Fakta - og det er netop den butik, vi handler i! Jeg elsker cola. René elsker cola. Vi er også glade for andet sodavand, hvorfor vi har købt en Sodastream. Så kan vi nemlig helt selv bestemme, hvad vi vil drikke. Og der er mange FUN safte, som smager ufattelig godt som sodavand, og mange, som ikke gør. Det er med at prøve sig frem. Men vi drikker begge dele. Vi har som regel flere forskellige safte i brug, så vi ikke bliver trætte af én smag. Men ja. Jeg elsker cola. Og heldigvis har jeg cola i massevis, for vi køber nemlig stort ind, når vi køber cola. Renés mor kommer og hjælper - hun har jo en bil. Så der bliver købt stort ind. Hvis der er tilbud på saftevand, køber vi så mange, vi mener der er plads til i skabet. Hvis der ikke er tilbud, køber vi f.eks. 4 flasker - 2 til hver. FUN er nemlig ikke billigt, men det er det med den bedste smag, og det er meget holdbart - godt med kemikalier i ;) Jeg mente at en flaske strækker sig langt, fordi der ikke skal lige så meget i som der skal af de billige.

Og i dag? Der har jeg en virkelig røvdag. I nat var det min tur til at trille ud af sengen, og jeg har sådan lidt mere eller mere ondt... Allevegne. Jeg magter det bare ikke, altså, hvis ikke René havde været her,var jeg skredet. Jeg var bare... gået. Det er måske ok at være hjemløs? Hvem ved. Der er kun en måde at finde ud af det på. Men nu er René her, så nu er der ingen grund til at skride. Og hvad sker der for min mor og mig? Jeg er totalt tarvelig. Jeg burde ikke have skrevet "Why oh why", for en veninde forklarede for mig, hvordan hun havde det med sin mor, og jeg kom til at tænke over det, og min mor er måske ikke den bedste mor i verden - men det er sgu da fordi hun stoler på, at jeg kan klare tingene selv, og hun har altid - ALTID - været der for mig, støttet mig osv, så jeg var en egoistisk røv at tænke sådan. Jeg elsker sgu da min mor. Hun er godt nok lidt "fraværende" engang imellem - men hun har et hårdt arbejde, og hun har altid haft deltid, nu har hun fuldtids, hun er træt og har sine egne problemer - hun har ikke plads til mine ligegyldige beklagelser over 4. døgn med menstruationssmerter uden menstruation. Når der er noget alvorligt galt, er hun der med det samme med gode råd. Når vi altid har kunne sidde og snakke og hygge, er det jo netop fordi hun har været på deltid, og da jeg flyttede hjemmefra, cyklede jeg hjem til hende hver dag, så vi kunne snakke, først og fremmest fordi det var hyggeligt, og for det andet fordi hun var bange for at være alene i det store hus. På det tidspunkt var hun sygemeldt, og gik hjemme hver eneste dag, så det var jo ret oplagt at cykle hjem. Jeg boede i nærheden. Min mor er den bedste mor i verden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar