Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

tirsdag den 22. januar 2013

YES!

René og jeg (gen)så "Yes Man" i går. Jeg elsker simpelthen den film! Den er fuld af... YES! Jeg tænker på, hvordan mit liv ville være, hvis jeg turde skide på det hele og bare leve som jeg ville, uden - selvfølgelig - det skulle gå ud over andre. Men at sige ja til stort set alt... Det ville være awesome, hvis man kunne det. Filmen er urealistisk, men kunne det ikke være fedt? Kunne det ikke være skide fucking fedt? Jeg sidder altid med følelsen af at være en kedelig person, når jeg har set filmen, men jeg føler alligevel en gnist af "spænding" fordi jeg har set Jim og Zooey leve deres liv fuld ud. Jeg lever lidt igennem dem. Det er både en øv-følelse, men også en cool følelse, fordi jeg bare... Jeg er ikke som dem, men jeg kan fandeme se verden igennem deres øjne, og det er næsten ligeså godt! Jeg elsker filmen, jeg elsker Zooey (Allison), og jeg elsker at hun er så gudesmuk, fordi det er lidt som at være gudesmuk selv. Forstår I?  Altså... Nej. Jeg er dårlig til at forklare mig. I vil nok aldrig kunne forstå, hvad den film vækker i mig. Glæde, spænding, skønhed... Den rummer så meget positivt. Den er så fantastisk. Og alene sangen, "Yes Man". Har man set filmen før, eller har hørt sangen før (den kommer først i rulleteksterne) er både sangen og filmen så meget stærkere. Det hele fremstår bare som noget perfekt. Ganske enkelt perfekt.  Den har alt! Selv kærlighed - og jeg HADER film med kærlighed. Men den her? Den gør det cool at elske hinanden. Den gør det cool at SE andre elske hinanden. Jeg elsker at elske denne film, og jeg ville ønske, at de her ting, kunne lade sig gøre i virkeligheden.


Jeg har indsat videoen til "Yes Man", og Zooey/Allison (Allison i filmen) er hende med den lyserøde flamingohat. Jeg lover jer... Jeg har set og hørt den her sang så mange gange at jeg næsten blev skør i hovedet, fordi den bare har dét. Den har det, der skal til for at være livsskabende. Man bliver fandeme skubbet i retning i at leve sit liv fuldt ud, og samtidig er det bare en fuckergod sang. Jeg elsker den her film, og jeg elsker sangen - de komplementerer hinanden virkelig godt, og det er som om de bare er... De går op i en højere enhed. Jaja, sangen er skrevet til filmen, men alligevel giver den filmen det ekstra kick, den har brug for - og omvendt! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar