Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

tirsdag den 29. januar 2013

MM (mmmHm!)

"Born Villain"

Den er faktisk som en "rigtig" plade. En af dem, man først tænker "aarhh..." og gemmer lidt væk, men så tager frem igen, smider på, og pludselig opdager ting, man ikke hørte første eller anden gang. Og pludselig elsker man pladen. Pladen bliver pludselig den bedste (af den kunstner/det band), og man lytter til den hele tiden. Sådan var det for mig med "Antichrist Superstar". Ikke med nogen af de andre. Men nu. Nu med "Born Villain". Marilyns stemme er helt, helt anderledes end hvad den ellers var, selvom den stadig er meget karakteristisk, men sangene er meget anderledes. De er melodiske, de er sgu virkelig fede! Jeg må nok erklære mig for en "Born Villain" tilhænger. Jeg er vild med den. Jeg tager absolut ALT ang. "has been" omkring denne plade, tilbage.

Og for nu at kommentere videoen "No Reflection", som fik mig til at genoptage lytningen til "Born Villain", synes jeg at det er fedt at MM faktisk viser sig uden makeup. Det kan jeg godt lide. Han er, som jeg før har nævnt, godt oppe i årene. Han er fra 1969, så det er sgu på tide at makeuppen kommer af, selvom han stadig har den på i omkvædene. Men det mere sådan... Det er ikke helt MM stil. Kender I det? Man er vant til at se ham på én måde, og så ser han pludselig ud på en anden måde. Det er mere "normalt" at se ham uden makeup, end det er at se ham med den, han har på i videoen. Jeg synes at MM gør et godt stykke arbejde. Med sangskrivningen, med indspilningen af pladen, "making of the video" og sikkert også koncerterne, som jeg ikke har set. Det hele skriger bare coolness. Jeg er glad for, at jeg besluttede mig for at lytte til denne plade endnu en gang. Det har den helt klart fortjent.

Når jeg har fået sat mig ordentligt ind i sangene, vil jeg tro, at den bliver en af de bedste plader, der er fra ham.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar