Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

tirsdag den 1. januar 2013

Tak for ideen!

Forestil dig dette scenarie:

Du er gift med "Morten" som er bedste venner med "Sune" og denne Sune er gift med "Malene".  En aften er I samlet, sidder og hygger. Morten siger: "Jeg har fået nok,  jeg må hellere gå i seng", og Malene falder i søvn på sofaen. Morten siger "Jeg smutter hjem, tror jeg," og det udvikler sig til, at du går med Morten hjem, og I kommer desværre til at knalde ved et uheld. Forestil dig så, at du hader dig selv så meget, og har så dårlig samvittighed, at du en dag står på en strand og kigger ud over havet, og så bare begynder at gå. Bare går derud af, i vandet, går og går, indtil du til sidst er druknet.

- vildt, ikke? Tænk at drukne sig selv ved at gå ud i havet på den måde. Hvilken viljestyrke! Det må være et enormt, ekstremt had, der driver en frem. Jeg kan ikke forestille mig det. Men jeg tror, at jeg vil bruge det.
(i en novelle, jeg har ikke tænkt mig at begå selvmord)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar