Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

lørdag den 19. januar 2013

Præstationsangst eller psykose?

Jeg stod og skrubbede toilettet. Ganske almindeligt Closan toiletrens. Pludselig fik jeg en fornemmelse af, at jeg var overvåget, at nogen havde forsøgt at gøre toilettet rent før mig, men at det ikke var lykkes, og det samme med håndvasken. Det var som om jeg skrubbede og skrubbede, men der skete bare intet. Jeg skrubbede som en gal. Pludselig gik det op for mig, at de rengøringsmidler, jeg brugte, ikke var skrappe nok. Jeg har nogle meget harske nogle, som jeg har fået af en rengøringsassistent, men som de ikke må bruge længere fordi de er så giftige. Jeg tænkte at jeg lige ville give toilettet en ekstra gang med Closan og håndvasken en ekstra tur med lagereddiken. Og da jeg skyllede efter i desperation, var det som om alt det, jeg havde tænkt, forsvandt som... ja. Toilettet havde egentlig ikke været beskidt før jeg gik i gang, og der sad bare lidt kalkpletter på håndvasken, som jeg havde fået af med lagereddike. Men det er som om jeg godt kan lide at gøre rent. Altså, ikke bare "lalalala" men virkelig bare... Gøre rent med knofedt eller hvad man nu sagde i gamle dage (uh, det rimer!) Lige nu ved jeg bare ikke helt sådan liiige hvad jeg skal gøre rent. Her er mørkt og René sover. Jeg har "støvsuget" mit køkken- og badeværelsesgulv med en engangskarklud opvredet i vand bundnet fast til en gulvskubbe med elastikker  - det er det eneste alternativ, jeg havde, men tilsyneladende fik jeg da taget en del :) Det meste, faktisk. Okay, okay, jeg fik taget det hele, så beskidt var her heller ikke. Men at komme ud og se sig i et spejl uden tandpastagejl på, vaske sine hænder i en ren håndvask under en afkalket vandhane, kigge i et toilet uden en eneste brun kant, gå på et pletfrit gulv ud i køkkenet, hvor alt er vasket af og det skinner som i en reklame for Cillit Bang. Alt sammen med ganske almindelig lagereddike og opvaskemiddel. Nå, ja, og så toiletrens. Brugte i øvrigt lige lidt sprit til at rense selve toiletbrættet. Det er meget rar at vide, at det er rent :) Men en let opvaskemiddelopløsning er god til spejle. Og vinduer og brilleglas osv. Lagereddike kan også bruges til at fjerne kalk på armaturer, så de bliver pæne og skinende igen! Jeps - rengøringstips fra Rikke Poulsen, der har MINUS forstand på rengøring :)

Klokken har sneget sig op på 20 i fem, så det er næsten dumt at gå i seng. Og René vækker mig klokken 9. Dårlig stil. Jeg kan lægge en seddel ved hans computer, men jeg kan ikke garantere, at han læser den - og så kan han jo sagtens bare tænke "Hun gik nok ikke så sent i seng". Jeg er stadigvæk ikke så træt. En hovedpine er begyndt i det små - men det er langt fra sikkert, at den udvikler sig til en regulær hovedpine. Jeg sidder og tænker på, om en seng mon ikke er det, jeg har brug for, men samtidig er jeg er altså også bare hooked på at sidde her, allerførst på morgenen, alene i mørket og lytte til Type O Negative. Men når det går som det gør, så jo.. Jeg må nok hellere gå i seng. Når jeg bliver bange for rengøringsmidler...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar