Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

fredag den 5. oktober 2012

Do ya feel like taking 'em down?

Næsten 2. Bedtime. Men Renés sovepille skal lige virke. 
I morgen skal jeg lave kalendere. Jeg har lavet 3 i dag, men de er alle sammen endt forkert. Nu må jeg tage mig sammen!

"I morgen" kommer hjemmehjælperen. Var det Susanne, hun hed? Det er jeg ret sikker på, men jeg har brevet, hvori det står. Det bliver rart at få støvsuget!

Det var simpelthen så rart at "være sammen" med René i dag. Jeg kan stadig, trods hans piller, få gang i ham. Pillerne nedsætter sexlysten, men jeg kan sgu stadig godt! Hvad gik der? 5 minutter? Yeah. Fight me all you want, I'm a love machine.
 
"I'm a hungry man, but I don't want pizza"
- Alice Cooper, "Feed My Frankenstein"
 
Jeg er godt kørende lige nu, jeg har spist lækker mad. Stegte ris med grøntsager og sød chilisauce. Jeg hører god musik og hygger mig med, at Hamid er latterligt lykkelig over at have fået en smiley fra en Playboy model på Facebook. Det er rart, når folk er glade, eller ligefrem lykkelige. Det er noget, jeg sætter pris på.
 
"Sætter pris på" forstås som det er noget, man synes er virkelig cool. Men hvis man "prissætter" noget, er det jo fordi det skal sælges. Skal lykke så sælges, og i så fald, til hvem? Skal det sælges til en, der finder lykke "værdifuldt" og som er blevet tilbudt en god pris for det? Mærkeligt. Det synes jeg i hvert fald. Det er mærkeligt med ord, egentlig. "Mærkeligt" er i sig selv mærkeligt. Er mærkeligt når man har sat et mærke, som f.eks. en streg med en blyant, eller er et mærke, når man bider mærke i noget? Og når man "bider" mærke i noget, går der så hul på det, eller er det som når en hund pisser territorium af? Ment som at man bider et mærke i noget for at stadfæste at det er noget, man ejer? Oversat til engelsk, er "stadfæste" i stedet blevet til "uphold". Delt i to, "up" og "hold", undrer man sig over, hvilket hold der egentlig er tale om, og om "up" rent faktisk skal sættes sammen med "hold" for at give mening i denne sammenhæng, eller om "Up" er den plade, med Right Said Fred, som jeg lytter til lige nu? Er det i så fald, at man skal holde "Up" oppe, eller betyder "uphold" ganske enkelt bare "stadfæste"?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar