Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

onsdag den 10. oktober 2012

Skal Zonegran hænges, eller er en livstidsdom nok?

Ja. Jeg bliver nødt til at acceptere, at jeg ikke er lykkelig.
Hvordan gør jeg det?
Jeg anerkender, at jeg ikke er ulykkelig. Og det er okay for mig. Jeg er ikke ulykkelig - så hvad jeg ellers er, er godt nok til mig. Jeg vil ikke sættes op i Zonegran. Det er dem, der fucker med min mentale tilstand. Jeg tager 100mg af det lort, det fungerede fint på 50mg, men da jeg blev sat op i mandags, har de lortepiller ramt noget i mig. 

Bivirkninger

Meget almindelige (over 10%)
Nedsat appetit.
Besvær med at styre arme og ben, svimmelhed, uro, rastløshed, irritabilitet, konfusion, depression, hukommelsesbesvær, søvnighed.
Dobbeltsyn.
Almindelige (1-10%)
Feber, vægttab, influenzalignende symptomer, træthed.
Kvalme, fordøjelsesbesvær, mavesmerter, forstoppelse, diarré.
Koncentrationsbesvær, talebesvær, søvnløshed, følelsesmæssig ustabilitet, angst, psykoser, ændring i hudens følesans, rysten.
Hududslæt, småblødninger i hud og slimhinder.
Allergiske reaktioner.
Nyresten.
Ufrivillige øjenbevægelser.
Ikke almindelige (0,1-1%)
Galdesten.
Selvmordstanker.
Meget sjældne (under 0,01%)
Betændelse i bugspytkirtlen, leverskade.
Blodmangel.
Nedbrydning af muskelvæv.
Koma, antipsykotisk malignsyndrom - en alvorlig tilstand med feber og bevidsthedssløring sammen med flere af de ovennævnte bivirkninger. Denne sjældne tilstand kræver øjeblikkelig lægehjælp.
Alvorlig hudreaktion.
Nyresvigt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar